Yardım |
Üye Listesi |
Ajanda |
Arama |
Bugünkü Mesajlar |
![]() |
Programatik Google Programatik Reklamcılık |
Cevapla Yeni Konu Aç |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
||||
|
||||
![]()
Teknolojinin gelişimiyle birlikte dijital medya satın alma ve satma şeklimiz de değişmeye başladı. Başlangıçta deneysel bir teknoloji olarak hayatımıza giren programatik, artık medya satın alan ve satan kurumlar için olmazsa olmaz bir araç haline dönüşüyor.
Programatik satın alma nedir, nasıl çalışır? Programatik, en basit tanımıyla veriyi analiz edip teknoloji kullanarak medya satın alımını daha hızlı ve akıllı hale getiren yöntemdir. Temel hedefi dijital reklam yatırımlarının verimini daha da arttırmaktır. Sistem kullanıcıya ve davranışlarına odaklı çalışır. Kullanıcı verisini analiz eder, hedefleme teknikleriyle markanın doğru kitleye ulaşmasını sağlar ve reklamın verimliliğini arttırır. Üstelik bütün bunları milisaniyeler içinde, gerçek zamanlı olarak yapar. Ad-Exchange Reklam borsası olarak tanımlanabilecek platformda, mecralar, yani internet siteleri ve adnetwork’ler, envanteri satın almak isteyen reklamveren ve ajanslarla buluşur. DMP (Data Management Platform): Kullanıcı verisinin sınıflandırılmasıyla oluşturulan veri yönetim merkezinde toplanan bilgi, markanın reklam stratejilerinin oluşturulmasında ve/veya sitelerinin daha doğru bir şekilde yönetilmesinde kullanılır. DSP (Demand Side Platform) Trading desk bu teknolojiyi reklamveren adına satın alma yapmak amacıyla kullanır. RTB (Real Time Bidding) Gerçek zamanlı teklif verme metodu ile her bir reklam gösterimini milisaniyeler içinde için satın almak için kullanılır. SSP (Supply Side Platform) Bu teknoloji yayıncı veya adnetwork’lerin envanterlerini programatik yoluyla satmak için kullanılır. Trading Desk Reklamverenler adına DSP yönetimi yapar. Sistem nasıl işler? Kullanıcının bir siteyi açmasıyla birlikte, talep ve arz arka planda inanılmaz bir hızda buluşur ve site açıldığında reklam kullanıcının karşısına çıkmış olur. Bu süreç içinde;
Programatik satın almanın en önemli noktalarından biri veridir. Veri analizi isabetli hedefleme anlamına gelir. Buna otomasyon eklendiğinde reklamı hedef kitleyle hızla buluşturabilir ve reklam yatırımından maksimum geri dönüş sağlayabilirsiniz. Programatikteki en önemli avantaj gerçek zamanlı satın alma ve gerçek zamanlı yayın takibi yapılabilmesidir. Neden programatik? Emarketer’ın Mart 2015’de, ABD’de perakende sektöründe çalışan pazarlama yöneticileriyle yaptığı bir araştırma sistemin neden kullanıldığını net biçimde ortaya koyuyor. Buna göre araştırmaya katılanların;
- Mobil ve online’da CPM, CPC, video view bazlı display satın alım modelleri - Sosyal medya Kaynak ve daha fazlası : https://www.iabturkiye.org/UploadFil...2017170851.pdf |
Cevapla Yeni Konu Aç |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|